söndag 30 december 2012

2012

Världen gick inte under i år heller. Det gillar vi. :) 

Årets.....



...Rejsa
Hon fortsätter att vara den bästa fyrfotingen såklart och är så otroligt duktig tillsammans med Zack. De leker tillsammans, myser i soffan tillsammans och delar Zs måltider som syskon. ;)  Nu i vinter är andra gången i sitt liv Rejsa behövt in till vetrinären, bortsett från de obligatoriska besöken. Denna gång var det en trasig klo som dr Fredrik tog bort. Hon har varit fantastiskt duktig och har inte behövt tratten nåt alls. Skönt för oss alla! :)

...prövning
Mitt tandläkarbesök som visade att jag hade TIO jäkla hål, varav två sitter i visdomständer som jag måste upp på sjukhuset och ta bort. God Jul liksom. :S 

...projekt
Det är ju helt klart köket som vi totalrenoverade i somras! Det blev som ett helt nytt hus och trivselfaktorn gick rakt upp i taket. Det bästa ever! :D  Nu är det duschen som står överst på listan, vi får se när det blir.






...röst(er)
Jag har inte börjat höra röster som inte andra hör, men jag har återfått min Glee-spirit och funderar dagligen på varför jag ens slutade se den serien. Den ger mig så otroligt mycket positiv energi! Mer Glee åt folket!

...köp
iPaden för tusan! Love it!

En säl i Lycksele
...roadtrip
Hela Kollektivet åkte till Lycksele djurpark och spenderade hela dagen där. Riktigt lyckad dag för alla tror jag!

...fynd
Måste ju vara alla de jeans jag hittat för typ 50-150:- paret! :D

...beroende
Vampire Diaries håller mig fortfarande i ett stadigt grepp.

...mest pedagogiska
När Nova skulle lära Rejsa att rulla runt i somras - så sjukt härligt att se! Ska ju tilläggas att Nova ber om att få hälsa på hos Rejsa, inte oss. Hahah! ;) Där kan man snacka kompisar. :)



 


...prestation
Att jag klarade NK-tentan! Det var verkligen en prestation som jag kommer att minnas eftersom jag och tentor vanligtvis inte kommer så där jättebra överens. :)  Sen var det ju även sjukt kul att äntligen få komma ut och jobba lite, som jag längtat!

...förändring
Att börja om att plugga och ha Z på dagis under dagarna - positiv och bra förändring! Skönt att få motionera hjärnan lite. :)  Sen var min nervositet helt obefogad när det kom till den nya klassen, och nya Pite-gruppen, de är awsome! :D

...insikt
Att jag är grymt otränad! Detta har jag ju som vetat, men nu när jag har jobbat och varit igång fysiskt hela dagar så känns det i kroppen att den behöver lite hjälp. Och hjälp ska den få.
 
...lycka
Jag är så otroligt tacksam att vi tillslut fick förmånen att bli en liten familj, och detta mer för var dag som går. Zack är en sån fantastisk liten person med lätt för skratt, envis och trygg. Att man kan älska en liten människa så mycket är helt ofattbart.

 
 
 
 
 
Nästa års löften
Jag hade egentligen inte tänkt avlägga några specifika löften, men ett sådant har jag och David kommit på tillsammans. Man säger ju alltid att man inte har tid att göra dittan och dattan, men nu ska vi fasen ta oss tid att göra dessa saker - främst då hälsa på hos folk vi tycker om och umgås mer spontant med våra familjer och vänner, det är ju de som är viktigast. :)
Sen har jag lovat mig själv och min kropp att vi tillsammans ska bli starkare och må bättre. Endorfinerna som träningen ger är så underbara och de behövs verkligen så nu kommer jag att köra på i det halvår som är kvar på mitt träningskort på Sensia, sen får vi se om jag förlänger där eller om jag söker mig in mot stan igen. Vi får se hur det känns då. :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Jag snor din listmall sen, efter nyår. Haha kram

Erika sa...

Do it! ;)

Tess sa...

Vilket härligt år! Smilade mig igenom hela listan! :) Kram på dig!

Emmeli, Mio och Théa sa...

Vilket fint och bra år ni verkar ha haft! :)

För att svara på din fråga; Man tar inte bort sina egna ögonbryn (om man nu inte vill), så det gör ju att det ser lite mer verklighetstroget ut iaf :) Man får själv måla dit "mallen" innan så fyller hon i dom efter hur jag målat upp. Du får hålla utkik efter mina för- och efterbilder så kanske du också vågar göra det! :)