tisdag 1 januari 2013

Nyårslöften?

Nästan varje år har jag avlagt någon form av nyårslöften, så även i år. :) Tänkte att jag kunde dela med mig av några...

#1: Ta mig tid att hälsa på människor jag tycker om och inte vill förlora kontakten med, eller vill spendera mer tid med. Man måste inte hälsa på i flera timmar när man åker hem till någon, bara en snabbtitt räcker bra - så himla mycket bättre än inget alls. Sen så tycker jag att tekniken tagit över alldeles för mycket av det personliga i våra relationer, så det är något jag vill förändra för egen del.

#2: Ta hand om min kropp bättre. Jag är väl inte direkt jättesvag, men jag behöver mer muskler för att inte få ont i ryggen framför allt. Sen skulle jag väldigt gärna vilja testa på det här med löpning utomhus till våren/sommaren. Det är många som säger att det är ett jättebra sätt att rensa hjärnan på, och sånt känner jag att jag är i behov av. Att träna gör mig gladare och lugnare så det kommer jag att satsa på helhjärtat. Jag och min kropp behöver det.

#3: Jag har många gånger fått höra att jag är lite av ett kontrollfreak, och jaaa, lite kan det väl stämma. ;) Med detta sagt så är ett av mina löften att jag ska försöka släppa mer på kontrollbehovet och ta dagen lite som den kommer emellanåt. Lite struktur mår man väl bara bra av, men jag känner att det blivit lite väl mycket den senaste tiden.

Det finns fler, men dem håller jag för mig själv... ;)

God fortsättning till er alla!

4 kommentarer:

S sa...

Jag älskar nyårslöftet nr 1! :) lycka till med alla löften, vad de än må gälla! :)

Jessica sa...

Lät sunt. Good luck!

Hanna sa...

Tre bra och sunda löften, heja heja! Borde haka på alla tre :)

Sv: ÄLSKAR nystarter, och vad passar bättre än ordning, reda och nytt år?! :) Haha, ibland räcker inte tiden eller orken till :)

Hanna sa...

Sv: Det har varit ett riktigt härligt år, och det ska bli spännande att se vad 2012 bjuder på. Hoppas på en solig sommar! :)